Alla inlägg den 16 februari 2015

Av sofia hedlund - 16 februari 2015 07:33

Här ligger jag vaken om baken.. googlat på mat sen halv 5 imorse. Jag kan inte förstå denna hunger som ja har. Den e sjuk. Jag vill ha allt som är fett och salt! Pasta rätter, vitlöksbröd, bbq ribs, stora goa pommes, beasås och hamburgare! Fläsk med löksås. Ja skulle bara kunna sleva in. Pizza hut. Och idag skulle ja vilja göra egna langos med vitlökssås och ost och räkor! Mat har alltid tilltalat mig! Men dem här begären e jobbiga.. jag fick ta en torr macka med kaviar på bara för att stilla de värsta salt suget. Tänk om man bara kunde få restaurang mat jämnt! Hatar att värma mat. Vill helst alltid ha nylagat. Och tänk min underbara mamma o pappa som stekt potatis och bacon till mig en hel vecka till frukost bara för jag äter! De e kärlek! Pigg och hungrig. De va en bra start på denna måndag. Idag ska dock kortisonet sänkas till 8×3 om dan. De e hälften av dosen. Så hoppas ja kan må lite mer normalt. På tal om grillad majs oxå! Och sötpotatis i ugn! Herregud för mat och kärlek. Mitt hjärta vinner man genom magen! Så är de bara. Kan tänka mig en fin kycklingfile med bbq glaze oxå:) ett galet inlägg om mat. Men när hjärnan svämmar över måste de få komma ut. Om några timmar kan kroppen spela ett spratt o jag kanske inte alls mår som ja gör nu.. den ovissheten om att de kan vända på 10 min. Med hjärtklappningar o annan skit är tunga. Huvudvärk som kräver mer än lite alvedon. Och planer som helt kan gå i stöpet! Man lever minut för minut och tar de som de e!

Ovido - Quiz & Flashcards