Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Du ville bryta isen men du klara inte krisen. Vem e de som du tävlar mot?!

Av sofia hedlund - 17 augusti 2015 17:53

Fy fan va livet e hårt o komma tillbaka till.. detta eviga kämpande. Kroppen. Hormonerna. Hjärnan. Balansen behöver inte ta många steg för att hamna i obalans! tålamod, trots och ångestladdat. Jag kämpar mot livet, med cancer. En extra medpassagerare. Jag är så rädd för att den bara ska rycka tillbaka. Jag e så fruktansvärt ledsen för allt den har förstört. De kanske går åt rätt håll. Men de e så många gånger jag har gråten i halsen och känner att ja inte orkar mer. Jag e inte stark. Jag är stark för att ja måste. De känns som ja e nått offer som alla ska gå runt och tycka synd om. Jag valde inte de här. O hade jag fått välja hade det sett väldigt annorlunda ut. De va inte ensamstående mamma i en liten tvåa på jonsäng som går på sjukpenning i obegränsad tid. Som får lämna sitt lilla barn o stå ensam kvar. Ha ångest över att han har för mycket energi. Och ångrar alla gånger jag behöver skälla. Egentligen är jag skit svag. Ja orkar inte med allt som just nu e så ångestladdat och saker jag borde och måste. Ja önskar nästan att ja va skalman och kunde krypa in i skalet när de blir förmycket. De kanske e att fly problemen men när problemen e så många att man inte orkar ta på dem längre. När allt kryper mig upp över öronen. När livet känns helt meningslöst och att ödet sa att ja egentligen redan skulle vart död. Vem vänder man säg till? Finns de nån där ute med samma problematiskt. ? Nån som genomgår sin tredje cellgiftsbehandling, nån som har ett överaktivt barn på snart 3 år? Nån som lever ensam mitt upp i allt? Kanske oxå har ett företag som ligger på glid. När man kämpar tillbaka till ett liv med fler motgångar än medgångar.. jag behöver hjälp att ta mig upp till ytan eller in till land. Antingen sjunker jag eller blir en strandad val.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofia hedlund - 9 maj 2016 22:34

Samtidigt som tiden går fort så står den still. De e kaos och upp och ner på samma gång.. Som nån konstig känsla av att jag står och trampar men ändå är det maj 2016. Sen jag skrev sist har det hänt massor men de känns ändå som igår?! Jag flyter med ...

Av sofia hedlund - 29 oktober 2015 00:13

Orden flödar. Tankarna sprids. Jag e där igen. Jag e tillbaks. Ekorrehjulet i cancer livet. Ord som e svåra att ta in. Känslor som inte går att sätta ord på! Inte igen. Inte hugg mig mer. En bit av mig dog första gången. Du kanske skalar av mig likt ...

Av sofia hedlund - 3 september 2015 19:01

All matning. Alla världsproblem. Allt vi ser mellan fingrarna. Barn drunknar. Fotbollsspelare skriver på kontrakt. Tjänar miljoner av att sitta på en avbytarbänk. Folk kämpar för att få ihop vardagen. Stressar och går in i väggen. Vi e utbrända och ...

Av sofia hedlund - 27 juni 2015 23:19

Ibland behöver man det. Ibland går de inte o se sig igenom tröttheten. För många saker man vill. Men inget man borde och måste. Ibland blir de så tungt Att ja inte vet hur ja ska ta mig igenom den närmsta timmen. Ibland vill jag bara dra täcket över ...

Av sofia hedlund - 9 juni 2015 22:03

Hej bloggen. Hej livet. Hej kampen. Var ett tag sen jag skrev. Jag lever ännu faktiskt. Inte med nöd o näppe. Utan de går framåt. Jag har bott i min egna lägenhet i snart 2 månader. Och jag blir fysiskt starkare och starkare. Tar hand om min hund. Hä...

Ovido - Quiz & Flashcards