Direktlänk till inlägg 23 april 2015

"Fake Frisk för stunden"

Av sofia hedlund - 23 april 2015 07:13

Ibland tror ja uttrycket "BRA" skulle behöva en 1-5 skala. Så man kan definiera hur bra de faktiskt är. Eller att man säger att de är inte bra, men de e bättre. För de helvetet jag har varit i är ju inte borta bara för att man blir lite piggare och tar sig ut på affären o gör saker. De kan va en stor prestation för mig vissa dagar att ens åka till affären. Jag vet ibland inte hur ja ska ta mig från plats A till B. De känns som kroppen inte skulle bära mig. De e tungt vissa dagar och procentuellt mer tungt än "bra" tyvärr.. Gör ja mycket en dag så måste ja kanske vila i två. Har ja saker inplanerat och sånt jag gärna vill göra, tar jag aldrig ut mig dagen innan, utan vilar upp mig. Jag behöver all den energi jag kan få. Det är ett evigt tänkande. För huvudet vill så mycket mer än kroppen klarar av. Att ständigt få hållas av och bearbeta och lyssna på kroppen är tufft. De e psykiska påfrestningar att ständigt inte veta. Ingen kan egentligen veta vad som händer imorgon men oftast blir de som planerat. Mitt mående kan ändras inom en timme. De kan va allt från plötslig feber, hjärtrus, illamående/kräkningar och allmänt helt slut och MÅSTE bara få ligga ner. De e som kroppen inte längre orkar sitta. Så bara för man försöker se ut som människa igen och tar sig ut så är de kanske 2 av 7 dagar i veckan de e så. Dem andra 5 är de mjukiskläder och grå under ögonen. Men ja jobbar mig sakta fram och försöker i den mån ja kan. Inom en framtid kanske ja e människa 7 dagar i veckan, men just nu leder tyvärr zombien. Och jag vet att de tar tid. Så tålamod och acceptans för både mig och mina nära o kära krävs. Men ja hoppas vi kan göra detta tillsammans och på ett så bra sätt de bara går. De tar lång tid innan man är frisk! Men ja hoppas jag är en bit på vägen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofia hedlund - 9 maj 2016 22:34

Samtidigt som tiden går fort så står den still. De e kaos och upp och ner på samma gång.. Som nån konstig känsla av att jag står och trampar men ändå är det maj 2016. Sen jag skrev sist har det hänt massor men de känns ändå som igår?! Jag flyter med ...

Av sofia hedlund - 29 oktober 2015 00:13

Orden flödar. Tankarna sprids. Jag e där igen. Jag e tillbaks. Ekorrehjulet i cancer livet. Ord som e svåra att ta in. Känslor som inte går att sätta ord på! Inte igen. Inte hugg mig mer. En bit av mig dog första gången. Du kanske skalar av mig likt ...

Av sofia hedlund - 3 september 2015 19:01

All matning. Alla världsproblem. Allt vi ser mellan fingrarna. Barn drunknar. Fotbollsspelare skriver på kontrakt. Tjänar miljoner av att sitta på en avbytarbänk. Folk kämpar för att få ihop vardagen. Stressar och går in i väggen. Vi e utbrända och ...

Av sofia hedlund - 17 augusti 2015 17:53

Fy fan va livet e hårt o komma tillbaka till.. detta eviga kämpande. Kroppen. Hormonerna. Hjärnan. Balansen behöver inte ta många steg för att hamna i obalans! tålamod, trots och ångestladdat. Jag kämpar mot livet, med cancer. En extra medpassagerar...

Av sofia hedlund - 27 juni 2015 23:19

Ibland behöver man det. Ibland går de inte o se sig igenom tröttheten. För många saker man vill. Men inget man borde och måste. Ibland blir de så tungt Att ja inte vet hur ja ska ta mig igenom den närmsta timmen. Ibland vill jag bara dra täcket över ...

Ovido - Quiz & Flashcards