Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

Jag har en stalker..

Av sofia hedlund - 10 februari 2015 12:22

Mitt liv är tydligen inget liv om inte cancern finns med. Nu e de tredje gången gillt. Den är tillbaks, den bytte väg, den spreds sig. Den sitter nu i centrala nervsystemet och ryggmärgen. Och har gett mig ett nervfel i mitt ben.. Jag vet snart inte om jag ska skratta eller gråta? Är de sant?! Ärligt talat så chockade nästan inte beskedet. De kändes nästan självklart. De skulle inte va över än ne.. ny behandling. Massa kortison och jag hoppas så på att detta ska gå vägen. Jag hoppas ja kan säga att jag är som ett nervvrak nu när hela nervsystemet är cancersjukt.. Lite humor i de hela. För vad ska man göra? Jag har alltid gillat humor och galenskap. Och dessa egenskaper vill ja plocka fram nu! För nu behövs dem mer än nånsin. De här är besked som är tunga. Men de är ingen som kan göra nått åt dem. Vi kan inte va mer än människor. Men.. De är okej att känna! Jag är ingen outsider. Jag är cancersjuk. Jag försöker göra de jag orkar! Och jag vill gärna va me. Jag vill inte att nån ska tänka att fia kan vi nog inte fråga för de orkar hon nog inte. Fråga! Jag Försöker i den mån ja kan. Jag är så fruktansvärt trött på att va sjuk. På att ligga still. Inte orka. Ha ont. Men jag vill vara lycklig! Jag vill kunna skratta och känna glädje! Jag är inget nervvrak. Jag är en överlevare med tunga motstånd. Jag trodde jag hade nått toppen och skulle sätta vinnarflaggan i kullen. Men någon sköt mig i axeln. Och jag får kämpa lite till. Och även om ja redan valt låtar till min Begravning så hoppas ja att de dröjer många år innan dem behövs spelas! Nu går vi mot våren som vinnare än en gång!

 
 
Annie

Annie

12 februari 2015 20:04

Blir så tagen av dina ord-du är en vardagshjälte verkligen<3
En riktig fighter är du!*

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jen

18 februari 2015 07:32

vad fint du skriver, blir så berörd. Jag jobbar med cancerpatienter, vill du höra en klyscha? Kämpa! Kämpa med allt du har, se och värna om ljusglimtarna mellan behandlingar. Se dig som stark, du ÄR stark. Du är inte cancern, det är en oinbjuden gäst som får alla att tvivla på sig själv. Kör hårt, kämpa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofia hedlund - 9 maj 2016 22:34

Samtidigt som tiden går fort så står den still. De e kaos och upp och ner på samma gång.. Som nån konstig känsla av att jag står och trampar men ändå är det maj 2016. Sen jag skrev sist har det hänt massor men de känns ändå som igår?! Jag flyter med ...

Av sofia hedlund - 29 oktober 2015 00:13

Orden flödar. Tankarna sprids. Jag e där igen. Jag e tillbaks. Ekorrehjulet i cancer livet. Ord som e svåra att ta in. Känslor som inte går att sätta ord på! Inte igen. Inte hugg mig mer. En bit av mig dog första gången. Du kanske skalar av mig likt ...

Av sofia hedlund - 3 september 2015 19:01

All matning. Alla världsproblem. Allt vi ser mellan fingrarna. Barn drunknar. Fotbollsspelare skriver på kontrakt. Tjänar miljoner av att sitta på en avbytarbänk. Folk kämpar för att få ihop vardagen. Stressar och går in i väggen. Vi e utbrända och ...

Av sofia hedlund - 17 augusti 2015 17:53

Fy fan va livet e hårt o komma tillbaka till.. detta eviga kämpande. Kroppen. Hormonerna. Hjärnan. Balansen behöver inte ta många steg för att hamna i obalans! tålamod, trots och ångestladdat. Jag kämpar mot livet, med cancer. En extra medpassagerar...

Av sofia hedlund - 27 juni 2015 23:19

Ibland behöver man det. Ibland går de inte o se sig igenom tröttheten. För många saker man vill. Men inget man borde och måste. Ibland blir de så tungt Att ja inte vet hur ja ska ta mig igenom den närmsta timmen. Ibland vill jag bara dra täcket över ...

Ovido - Quiz & Flashcards