Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

För allt vad du är värd

Av sofia hedlund - 12 februari 2015 22:22

Jag svävar jämnt mellan liv och död. När ska beskeden skeva iväg, när ska dem bromsas ner. När ska ja släppa oron över va händer här näst.. Jag lever med hopp om livet, jag gläds av dem små saker ja får va med om. Jag älskar gemenskap. Jag haltar omkring med ett par kryckor. Jag har hämtat ut en rullator 23 år gammal. Jag skäms inte för att va sjuk. Jag är bara så förbannat glad över att ja fortfarande lever. Jag vill aldrig ge upp. Även om motgångarna har vart så fruktansvärt tunga de senaste året. Beslut som har tagits, saker ja inte kunnat välja. Besked som har runnit längst kroppen likt kvicksand. Livet utanför sjukdommen och sjukhuset. Axlarna är tunga. Kroppen bär mig men de e knappt. Att 50 kg kärlek kunde va så envist. Oxe som jag e! Jag har så mycket planer, jag vill förändra en hel värld. Jag ser mer o mer vad jag brinner för. Vem jag vill vara och vad jag står för. De ända som någonsin skulle stoppa mig är den dagen läkarna säger att de inte finns mer att göra. Den hemska meningen som skär i bröstet av att tänka på. När de inte längre går att kämpa. Men så länge de finns en plan både A, B och C. Så kommer ja inte ge upp! Jag kommer kämpa så länge kroppen bär mig. Jag vill ju va kvar och jag är inte riktigt färdig än..
Jag må ha en ärrad kropp. Men går jag ur den här resan med livet i behåll så vet jag iallafall vad tacksamhet är. Jag har egna vingar som bär mig genom en orättvis värld! Jag har medmänniskor runt mig som vet vad kärlek är. Och jag hoppas ja kan ge de jag har kvar av mig själv för o visa min uppskattning!

 
 
Annie

Annie

13 februari 2015 20:27

Du är så stark!*

Jag är också oxe ;) Du fixar detta! Håller alla tummar och tår för dig*

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofia hedlund - 9 maj 2016 22:34

Samtidigt som tiden går fort så står den still. De e kaos och upp och ner på samma gång.. Som nån konstig känsla av att jag står och trampar men ändå är det maj 2016. Sen jag skrev sist har det hänt massor men de känns ändå som igår?! Jag flyter med ...

Av sofia hedlund - 29 oktober 2015 00:13

Orden flödar. Tankarna sprids. Jag e där igen. Jag e tillbaks. Ekorrehjulet i cancer livet. Ord som e svåra att ta in. Känslor som inte går att sätta ord på! Inte igen. Inte hugg mig mer. En bit av mig dog första gången. Du kanske skalar av mig likt ...

Av sofia hedlund - 3 september 2015 19:01

All matning. Alla världsproblem. Allt vi ser mellan fingrarna. Barn drunknar. Fotbollsspelare skriver på kontrakt. Tjänar miljoner av att sitta på en avbytarbänk. Folk kämpar för att få ihop vardagen. Stressar och går in i väggen. Vi e utbrända och ...

Av sofia hedlund - 17 augusti 2015 17:53

Fy fan va livet e hårt o komma tillbaka till.. detta eviga kämpande. Kroppen. Hormonerna. Hjärnan. Balansen behöver inte ta många steg för att hamna i obalans! tålamod, trots och ångestladdat. Jag kämpar mot livet, med cancer. En extra medpassagerar...

Av sofia hedlund - 27 juni 2015 23:19

Ibland behöver man det. Ibland går de inte o se sig igenom tröttheten. För många saker man vill. Men inget man borde och måste. Ibland blir de så tungt Att ja inte vet hur ja ska ta mig igenom den närmsta timmen. Ibland vill jag bara dra täcket över ...

Ovido - Quiz & Flashcards