Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

En liten plankstek

Av sofia hedlund - 16 februari 2015 07:33

Här ligger jag vaken om baken.. googlat på mat sen halv 5 imorse. Jag kan inte förstå denna hunger som ja har. Den e sjuk. Jag vill ha allt som är fett och salt! Pasta rätter, vitlöksbröd, bbq ribs, stora goa pommes, beasås och hamburgare! Fläsk med löksås. Ja skulle bara kunna sleva in. Pizza hut. Och idag skulle ja vilja göra egna langos med vitlökssås och ost och räkor! Mat har alltid tilltalat mig! Men dem här begären e jobbiga.. jag fick ta en torr macka med kaviar på bara för att stilla de värsta salt suget. Tänk om man bara kunde få restaurang mat jämnt! Hatar att värma mat. Vill helst alltid ha nylagat. Och tänk min underbara mamma o pappa som stekt potatis och bacon till mig en hel vecka till frukost bara för jag äter! De e kärlek! Pigg och hungrig. De va en bra start på denna måndag. Idag ska dock kortisonet sänkas till 8×3 om dan. De e hälften av dosen. Så hoppas ja kan må lite mer normalt. På tal om grillad majs oxå! Och sötpotatis i ugn! Herregud för mat och kärlek. Mitt hjärta vinner man genom magen! Så är de bara. Kan tänka mig en fin kycklingfile med bbq glaze oxå:) ett galet inlägg om mat. Men när hjärnan svämmar över måste de få komma ut. Om några timmar kan kroppen spela ett spratt o jag kanske inte alls mår som ja gör nu.. den ovissheten om att de kan vända på 10 min. Med hjärtklappningar o annan skit är tunga. Huvudvärk som kräver mer än lite alvedon. Och planer som helt kan gå i stöpet! Man lever minut för minut och tar de som de e!

 
 
Beata

Beata

22 april 2016 20:57

Hamnade på din instagram och vidare till din blogg. Vet precis vad du menar, samma här. Kan ligga och leta recept i timmar! Hatar den hemska hungerkännslan man får av höga doser kortison. Känns som att bivärkningarna av kortison är värre ibland, har själv fått högt blodtryck, tillfällig diabetes, benen tynar bort och tappar alla muskler, skakningar, ligger vaken på nätterna, humörsvängningar, hjärtklappningar och inte minst de fina köttbullekinderna man får. Så trist och irriterande även fast man vet att det försvinner.
Håller tummarna för dig, kämpa vidare!

http://WWW.nouw.com/beatahallberg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofia hedlund - 9 maj 2016 22:34

Samtidigt som tiden går fort så står den still. De e kaos och upp och ner på samma gång.. Som nån konstig känsla av att jag står och trampar men ändå är det maj 2016. Sen jag skrev sist har det hänt massor men de känns ändå som igår?! Jag flyter med ...

Av sofia hedlund - 29 oktober 2015 00:13

Orden flödar. Tankarna sprids. Jag e där igen. Jag e tillbaks. Ekorrehjulet i cancer livet. Ord som e svåra att ta in. Känslor som inte går att sätta ord på! Inte igen. Inte hugg mig mer. En bit av mig dog första gången. Du kanske skalar av mig likt ...

Av sofia hedlund - 3 september 2015 19:01

All matning. Alla världsproblem. Allt vi ser mellan fingrarna. Barn drunknar. Fotbollsspelare skriver på kontrakt. Tjänar miljoner av att sitta på en avbytarbänk. Folk kämpar för att få ihop vardagen. Stressar och går in i väggen. Vi e utbrända och ...

Av sofia hedlund - 17 augusti 2015 17:53

Fy fan va livet e hårt o komma tillbaka till.. detta eviga kämpande. Kroppen. Hormonerna. Hjärnan. Balansen behöver inte ta många steg för att hamna i obalans! tålamod, trots och ångestladdat. Jag kämpar mot livet, med cancer. En extra medpassagerar...

Av sofia hedlund - 27 juni 2015 23:19

Ibland behöver man det. Ibland går de inte o se sig igenom tröttheten. För många saker man vill. Men inget man borde och måste. Ibland blir de så tungt Att ja inte vet hur ja ska ta mig igenom den närmsta timmen. Ibland vill jag bara dra täcket över ...

Ovido - Quiz & Flashcards